Ce și cât știi despre comunism și Ceaușescu?

Indiferent când ai fost născut, trebuie să fi auzit de Ceaușescu.
Multi îl regretă astăzi, dar in 1989, majoritatea românilor ar fi apăsat pe trăgaci.
Nu mai ținem minte, azi plângem și acuzăm și pe unii și pe alții.

Personal nu plâng acele vremuri pentru că nu am uitat nimic.
Nu am uitat că nu aveam o portocală în seara de Crăciun.
Nu am uitat cum trebuia să merg la câmp să o ajut pe mama să-și termine normele.
Nu am uitat cum nu ne era permis să vorbim despre Moș Crăciun. Moș Gerilă era numele lui... un nume comunist.
Nu aveam dreptul la Crăciun... iar fermierii, tăranii mai bine zis, nu aveau drepturi ca toți ceilalți.

Și nu am uitat nici când l-au împușcat ca pe un câine în ziua de Crăciun.
Și acum mi se strânge inima de milă. Am plâns pentru că erau un om... doi mai bine zis.
— Cine i-a împușcat și de ce?
Și nu, nu mă refer la cei ce au apăsat pe trăgaci, dar la acei care l-au condamnat la moarte fără drept de apel.
— Cine a creat tribunalul Kangaroo?
— Cum s-au întâmplat toate așa de repede?
— Cine și cum a făcut posibil această nelegiuire în ziua de Crăciun?

Ceaușescu părea absent și total șocat de ce se întâmpla în jurul lui. Nu am putut să mă uit când i-au ucis. Însă nu o să-i uit privirea consternată niciodată. El era ferm convins că poporul lui îl iubește.
— De ce?

Descarcă GRATIS acum Oranges at Christmas in a Communist Country dacă citești în engleză.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile educate și la obiect sunt bine venite. Iertare dacă nu răspund imediat. Mulțumesc frumos. O viață fericită-ți doresc.